HTML marquee Tag مَن احیاها فَکانما احَیا النّاس جَمیعاً

شرایط اورژانس تهران اورژانسی است

ه گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس توکلی رئیس مرکز اورژانس تهران در نشست خبری به تشریح اقدامات این سازمان پرداخت و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ اورژانس استان تهران شکل گرفت و اورژانس استان تهران به عنوان بزرگترین اورژانس کشور تلقی می شود و ۲۵ درصد مأموریت های کل کشور در این استان است.

وی گفت: در چهار ماهه اول سال تا به امروز ۹۰۰ هزار تماس از سوی مردم داشتیم که این موضوع نشان دهنده اقدامات مهم اورژانس است. راه اندازی پایگاه هوایی بوستان ولایت یکی از اقدامات مهم اورژانس تهران بوده است.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار سورتی پرواز بالگرد هواناجا داشته است. توکلی با بیان اینکه تهران نیاز به ۷۰۰ پایگاه اورژانس گفت: حدود ۳۰۰ پایگاه عقب ماندگی داریم. کمبود ناوگان آمبولانس بسیار جدی است همچنین ما با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی افزود: ۸۰ درصد ناوگان اورژانس تهران فرسوده است و ۸۰ دستگاه آمبولانس سالم داریم. ما به ازای هر پایگاه ۱۵ نیروی عملیاتی نیاز داریم اما الان در هر پایگاه ۶ نفر فعال هستند و قانون ارتقای بهره‌وری به دلیل کمبود نیرو اجرایی نشده است.
رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره با حضور بانوان گفت: این اورژانس مختص بانوان است و در حال حاضر تهران ۴ پایگاه اورژانس بانوان دارد و تلاش می‌کنیم پنجمین پایگاه نیز راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: روزانه ما ده هزار تماس در اورژانس تهران داریم که از این تعداد ۸۰۰ ماموریت به بیمارستان می‌رسد‌. توکلی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ معافیت گمرکی آمبولانس ها دریافت شد و خیرین هم می‌توانند از این قانون استفاده کنند. وی گفت: کارهای مناقصه آمبولانس برگزار شده و به دنبال تامین آمبولانس هستیم و مقرر شد خیرین در حوزه واردات آمبولانس مقرر شد ورود کنند.

رئیس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: در تهران به خاطر شرایط خاص جغرافیایی دستورالعمل فاصله گذاری پایگاه‌ها اجرایی نشده است. ما نیاز به ملکیت داریم و باید این پایگاه‌ها باید از لحاظ تعداد و توزیع استاندارد شوند.

وی در خصوص استخدام های جدید وزارت بهداشت گفت: ۳۵۰۰ نیرو در اورژانس استخدام خواهند شد که سهم تهران ۳۰۰ نیرو است.وی ادامه داد: بیش از ۱۸۰ موتورلانس فعال داریم و امیدواریم بتوانیم ۲۲۰ موتورلانس فعال در لحظه داشته باشیم. وی در خصوص خروج نیروها از ااورژانس به دلیل سختی کار، گفت: سختی نوع کار و تعداد بالای مأموریت‌ها، باع ث شده برخی از همکاران ما تصمیم به جدایی بگیرند.

توکلی افزود: خروج نیروها از اورژانس، باعث افزایش بار مالی حوزه سلامت خواهد شد و از همین رو، باید انگیزه‌ها را برای نیروهای اورژانس بالا برد. وی با عنوان این مطلب که همه جور تماس با اورژانس داریم، گفت: بعد از کرونا، حجم تماس‌ها افزایش پیدا کرد. توکلی افزود: اعزام آمبولانس به صحنه مأموریت به معنای اعزام به بیمارستان نیست و همکار ما باید تشخیص بدهد.

Comments powered by CComment

Related Articles