کمبود ۱۸۰۰ نیروی اورژانس در تهران / توضیح درباره اتصال بیمارستان ها به خطوط مترو

اخبار

محمد اسماعیل توکلی» رییس اورژانس تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره جذب نیروهای جدید در اورژانس تهران گفت: در استخدامهایی که قرار است در وزارت بهداشت اتفاق بیفتد، ۳۵۰۰ سهمیه به اورژانس کشور تعلق پیدا کرده است که از این تعداد ۳۰۰ نیرو به اورژانس تهران اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود نیرو در اورژانس تهران ادامه داد: اضافه شدن این تعداد نیرو اگرچه که اتفاق خوبی است اما پاسخگوی نیاز ما نیست. در حال حاضر ۱۸۰۰ نیرو برای کلانشهر تهران کمبود داریم. همکاران ما در برخی از پایگاه‌ها در طول ۲۴ ساعت بیش از ۲۰ ماموریت می‌روند. متوسط زمان هر ماموریت نیز ۸۰ دقیقه است. فشار زیاد کاری روی همکاران ما است.

رییس اورژانس تهران همچنین با اشاره به آخرین آمار موتورلانس در تهران گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۲ ما ۱۵۰ دستگاه موتورلانس فعال در کلانشهر تهران داشتیم و در حال حاضر که حدود ۴ ماه از ابتدای سال می‌گذرد بالغ بر ۱۸۰ موتورلانس فعال در کلانشهر تهران و ۲۱۰ نقطه در استان تهران داریم.

توکلی تصریح کرد: این نقطه و موتورفعال باهم تفاوت‌هایی دارد هر نقطه موتورلانس نیاز به دو نفر نیرو دارد که شیفت‌ها را با هم کامل کنند. ما امروز بیش از ۱۸۰ نقطه موتورلانس فعال داریم تلاش ما این است که انشالله بتوانیم در سه ماه آینده بتوانیم هر روز ۲۲۰ دستگاه موتورلانس در کلانشهر تهران داشته باشیم.

وی ادامه داد: مدیریت بحران شهر تهران به دنبال راه اندازی مرکز یکپارچه در امور SOS است ما هم از این موضوع استقبال می‌کنیم واقعا این امر برای مردم لازم است تا بتوانند در لحظه وقوع حادثه صرفا با یک شماره تماس بگیرند اما ما هم در این خصوص نظراتی داریم و لازم داریم تا چالش‌ها و سوالات‌مان پاسخ داده شود اما در نهایت همه تلاش ما این است که این SOS زودتر شکل بگیرد و مردم از آن منتفع شوند.

رییس اورژانس تهران درباره اتصال بیمارستان‌ها به خطوط مترو و حضور اورژانس در این برنامه گفت: ما هم در جریان برنامه هستیم و در جلسات مرتبط با آن حضور داریم اگر تخلیه اضطراری از سمت مترو آغاز شود این کار یک اقدام جدید و نوین و بسیار خوب برای کلانشهر تهران خواهد بود.

توکلی ادامه داد: شرایط اقلیمی و جغرافیایی شهر تهران گسل‌هایی که در شهر تهران وجود دارد مستلزم این است که حتما تهران محل‌هایی را برای تخلیه اضطراری در برنامه‌هایش داشته باشد. اورژانس تهران در کنار مدیریت بحران این طرح‌ها و برنامه‌ها حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت‌هایی که در کشور داریم به نحو احسن استفاده کنیم قرار بود زمانی در کشور اورژانس ریلی نیز راه اندازی شود و تا مراحلی هم پیش رفت. این طرح‌ها را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم زودتر به ثمر برسد.

Comments powered by CComment

خطا: 0 Division by zero

0

Division by zero

صفحه اصلی