HTML marquee Tag مَن احیاها فَکانما احَیا النّاس جَمیعاً

رییس اورژانس مشهد: تعداد آمبولانس‌ها ۵۰ درصد نیاز این کلانشهر است !!!!

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان آمبولانس‌های مورد نیاز کلانشهر مشهد به لحاظ فوریت‌های پزشکی ۱۸۰ دستگاه است، در حالیکه اکنون ۵۰ درصد آن را در اختیار داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علی یزدانی روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به مناسبت روز خبرنگار افزود: اکنون حدود ۹۰ دستگاه آمبولانس در کلانشهر مشهد فعال است که این ظرفیت بسیار کم است.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌های حوزه سلامت و فوریت‌های پزشکی توقع نادرست مردم از این حوزه به دلیل عدم آشنایی و اطلاع آنان از توان و ظرفیت آن است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حوادث مهم اگر زمان رسیدن به سر صحنه و بالین بیمار بیشتر از پنج دقیقه باشد زمان طلایی را ازدست خواهیم داد، گفت: اکنون زمان رسیدن به بالین بیمار در کلانشهر مشهد حدود ۱۷ دقیقه است، درحالیکه در کلانشهرها باید این زمان کمتر از ۱۲ دقیقه باشد.

دکتر یزدانی اضافه کرد: در حوزه فوریت‌های پزشکی که حوزه بسیار مهمی در امر سلامت مردم است بایستی زمان رسیدن به بالین بیماران را کوتاه کنیم تا خدمات بهینه و به موقع ارائه شود.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود آمبولانس و فرسوده بودن برخی از آمبولانس‌ها همکاران اورژانس ۱۱۵ مشهد با تمام توان و ظرفیت خود تلاش می کنند تا ماموریت‌ها و خدمات امدادرسانی را با ۱۷۶ دستگاه آمبولانس در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خوبی انجام دهند.

این مسوول بیان کرد: همکاران اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزانه چهار هزار تماس تلفنی را پاسخگو هستند و روزانه حدود هزار و ۲۰۰ ماموریت توسط همکاران اورژانس در مناطق زیر پوشش این دانشگاه و شهرستان‌های تابعه انجام می شود.

دکتر یزدانی افزود: از مسوولان خواستاریم تا پای کار بیایند و منابع خود را در اختیار اورژانس قراردهند تا خدمت‌رسانی به مردم به صورت مطلوبتری ارائه شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و در راستای ارتقای سطح سواد سلامت و آگاهی رسانی مردم نسبت به توان و ظرفیت و خدمات فوریت های پزشکی نقش بسزایی دارند.

 

Comments powered by CComment

Related Articles